itSM.lt Meniu Procesinis valdymas Naudingos nuorodos Naudotojo meniu
|
geriausia praktikaGeriausia praktika - tai tam tikri sprendimai ar sprendimų rinkiniai, padedantys pigiai ir efektyviai spręsti tipines įmonių ar veiklų valdymo problemas. Geriausios praktikos idėja remiasi mintimi, kad pasaulyje yra milijonai skirtingų įmonių, kurių veikla turi daug panašumų. Visos šios įmonės turi vadovus, pavaldinius, vykdo bent minimalią apskaitą, perka ir parduoda prekes bei paslaugas - kaip ir jūsų įmonė. Ir neabejotina, kad tarp tų milijonų įmonių atsiras tūkstančiai įmonių, kurios ir savo dydžiu, ir rinkos situacija, ir veikla labai artimos jūsų įmonei. Ir neverta abejoti, kad nemažai kitų įmonių jau sprendė tas problemas, kurios dabar kamuoja jus - vienais atvejais sėkmingai, o kitais atvejais - nelabai. Daugelis įmonėse priimamų valdymo ir kontrolės sprendimų būna visiškai tokie patys, kaip ir kitose įmonėse, tačiau vieni sprendimai pasiteisina, o kiti - ne. Tad galima tarti, kad nepasiteisinę, problemas sukėlę sprendimai priskirtini blogai praktikai, tuo tarpu pasiteisinę, veiklą pagerinę sprendimai - priskirtini gerai praktikai. Natūralu, kad tam tikrus, itin gerus sprendimus galima naudoti itin plačiai, tuo tarpu blogiausių sprendimų reikia visais įmanomais būdais vengti. Plačiai pritaikomi geriausi sprendimai - tai ir yra geriausia praktika. Prityrę vadybos metodologai būna susipažinę su daugybe blogos ir geros praktikos pavyzdžių, tad kartais sprendimus įsisenėjusioms bėdoms gali atrasti per keletą minučių. Tokie sprendimai gali tapti geru pavyzdžiu, kai pusvalandžio pokalbis su vadybos patarėju per metus sutaupo įmonei šimtus tūkstančių litų. Aišku, yra ir nemažai pavyzdžių, kai geriausia praktika yra apibendrinama - taip atsiranda valdymo metodologijos, kartais labai apibendrintos, kaip kad ISO-9000, o kartais - ir specializuotos, kaip kad ITIL ar CobIT. Tokios metodologijos nenagrinėja blogos praktikos, neanalizuoja gerų sprendimų priežasčių, netgi neaiškina, kodėl vienas ar kitas dalykas yra geras - jos tiesiog pateikia receptus: ką reikia padaryti, kad veikla būtų gera. Žinoma, tų sprendimų diegimas - toli gražu ne visad būna paprastas, tad net vadovaujantis tam tikra metodologija, apsimoka pasikviesti patarėją iš šalies - tokį, kuris gerai žinotų ir blogiausią praktiką, ir geriausių sprendimų priežastis. KomentaraiAptarimas |
Raktažodžiai
|